divendres, 11 de setembre del 2009

11 de setembre

Quina manera tan diferent de celebrar un dia. Aquí es recorda, i molt, l'atemptat contra les torres bessones de Nova York. Per tot el país s'han celebrat memorials i fins i tot en xarxes socials com facebook els comentaris són molt emotius i sovint homenatgen els bombers. Altres comentaris recorden la Diada. M'imagino que a Xile algunes persones també deuen recordar en Salvador Allende.

El John em va fer una pregunta curiosa. Em va demanar per què els catalans commemorem una derrota, i no vaig saber què respondre. He estat pensant en altres diades nacionals que conec i no me n'ha vingut cap al cap que recordi una derrota. En sabeu alguna? És cert que la majoria de diades nacionals commemoren fets importants, però és que solen ser victòries. Aviam si algú m'aclareix el dubte.