dimecres, 21 de maig del 2008

Mala nit a la vall

Si us ve de gust refrescar una mica l'anglès, us envio un link amb un article de l'edició d'avui del Los Angeles Times:
Los Angeles és una ciutat enorme. Nosaltres vivim a la vall de San Fernando, lluny del centre, més tranquils i més a la vora de la natura. Això de més tranquils sembla que comença a canviar. Estem tots més que sorpresos (i horroritzats) que en una sola nit hi hagi hagut 6 tirotejos a la vall. Un ens ha quedat molt a la vora, si mireu el mapa és el número 3. Vivim a Northridge, i aquest tiroteig ha estat a uns 8 blocs de casa.
La distància és relativament gran, però és la segona vegada que un cas així es dóna tan a la vora de casa des que em vaig traslladar. No sé què dir-vos. Estic tranquil·la? Menys que abans. Però sempre he pensat que en qualsevol moment, en qualsevol lloc, ens pot passar qualsevol cosa. Penseu que els primers trets reals de la meva vida els vaig sentir a la parada de metro de Lesseps a Barcelona, no pas a L.A.
Potser el que canvia és que la meva convicció anti-armes és més forta. Que et puguin engegar un tret al mig del carrer a les 7 de la tarda em fa posar la pell de gallina. Desenganyem-nos. Bandes i trets i males accions les trobarem per tot arreu. Però que aquesta oportunitat quedi a l'abast de tothom perquè les armes es consideren un dret legal com a forma de protecció em sembla més que exagerat en una societat normal.
Esperem que la cosa no vagi a més. Ja s'ha decidit augmentar les patrulles policials, sembla ser que hi haurà canvis en la seguretat de la zona, i ja veurem què passa. També us he de dir que encara que tot això hagi passat a la vall, és curiós veure que petits barris o fins i tot un nucli de dos o tres blocs de cases representen una comunitat concreta: zona coreana, zona xinesa, zona mexicana, zona blanca.
Per això en molts casos els problemes i els tirotejos són deguts a altres tipus de problemes. Podeu escollir: baix nivell d'escolarització, creació de ghettos on fins i tot hi ha persones que no parlen anglès i es veuen totalment aïllades, tràfic de drogues... El nostre barri, per sort, és segur i tranquil, però no està de més estar al cas de notícies així.
Bona salut a tots. I mama, tranquil·la, que estem bé.