dilluns, 31 d’agost del 2009

Trail mix

És una barreja de cereals, galetes pretzels, marshmallows, xocolata, fruita... i sí: avui és el dia del trail mix. Es pot comprar ja preparat o cadascú se'l pot preparar al gust, però aquí el teniu.






Si, com jo, ja esteu cansat que només se celebrin actes gastronòmics, sempre podeu optar pel dia d'estimar els advocats litigants. Em penso que la iniciativa no ha tingut massa èxit.

Parlant d'altres coses, els incendis continuen cremant. El de La Cañada - Flintridge, que també afecta Mount Wilson i Tujunga, segueix molt actiu i encara no està controlat. Continua arribant el fum i els avions ho tenen difícil a l'hora d'arribar-hi. Hi han mort dos bombers i es continuen cremant cases :(

Algunes persones han decidit fer el burro. Us vaig comentar que la gent es prenia seriosament les ordres d'evacuació, i és cert. Com en tot en aquesta vida, hi ha excepcions que confirmen la regla: cinc persones van decidir ignorar l'ordre d'evacuació i quedar-se. Els bombers van insistir però no hi va haver manera. Ara han trucat els serveis d'emergència perquè els enviïn un helicòpter a rescatar-los.

Em fa pena i ràbia. Em fa pena que cada any hi hagi incendis que cremen tantes cases, i això que el pitjor sol ser el mes d'octubre. Mig entenc que la gent es compri una casa en aquesta zona, perquè són més barates, però el risc és obvi i ben conegut. Em fa molta ràbia que hagin ignorat el sentit comú i les instruccions dels qui més hi entenen i que ara demanin rescat. El més trist és que no hi han pogut tornar a contactar i per culpa del fum els avions i helicòpters no hi poden arribar per la falta de visibilitat.

Perdoneu, però deixaré anar un comentari incendiari (i no vull fer broma sobre el tema, l'expressió m'ha sortit així). Em sembla indignant que algú ignori ordres d'evacuació en un moment així. No m'imagino què es deu sentir sabent que potser et quedes sense casa, però no seria millor continuar vius?

Em sembla irresponsable i egoista: prou feina tenen els cossos de bombers combatent el foc i intentant que no es tallin carreteres, que no es cremin més cases, que el foc no s'estengui. Ara s'han de desviar efectius per buscar aquestes persones. I sabeu el pitjor de tot? La mania que té la gent als Estats Units de denunciar-ho tot esperant una compensació econòmica fins i tot en casos així, quan és evident que ells en són responsables.

No seria mala idea aplicar la idea de la Generalitat: si s'ha de fer un rescat en muntanya i s'ha de fer perquè l'excursionista no ha pres les mesures adequades, s'hauria de fer pagar el rescat. Ai, quants enemics em guanyaré dient això!

Hi ha coses que no podem controlar, com el canvi de temps (a la muntanya amb fred o al bosc durant un incendi) o una relliscada que ens trenca un peu, però veure el foc que s'acosta a casa, ignorar una ordre d'evacuació i després trucar perquè t'enviïn un helicòpter em sembla fora de sèrie.

En fi, que espero que els trobin a temps i que no sigui res greu, però que espero que aprenguin a seguir instruccions en casos similars.