divendres, 4 de juliol del 2008

O +

Sí, sí, ja sé que avui és el 4 de juliol, però fins aquesta nit no provaré de fer alguna foto del gran esdeveniment, haureu d'esperar fins a demà. Avui el tema és el meu grup sanguini: O+. Ui, gairebé donant universal! Però com que en definitiva sempre cal sang als hospitals i s'acosta l'estiu, la temporada de viatges i similars, vaig pensar: "Au va, igual que abans, anem a donar sang".
Havia estat donant de sang sense cap tipus de problema, i vaig pensar que aquí seria igual. Vaig arribar al banc de sang i hi havia 6 persones esperant per rebre sang i només una donant: jo. Tothom estava la mar de content perquè deien que no tenien prou donants i els feia molta il·lusió que hi anés gent de manera voluntària i sense haver de fer campanyes de sensibilització. I jo que pensava que era el més normal del món!
Vaig omplir un qüestionari igual que el que havia omplert fins ara i em van prendre la tensió. Tot correcte. Hemoglobina, correcte. Medicaments o malalties: els de sempre, però no eren impediment. Grup sanguini, fantàstic. Però llavors es van fixar en la paraula "Barcelona".
Cares llargues de cop i volta, quan veuen que va seguit de "Spain". Em començo a preocupar i em demanen quant de temps he estat a Espanya. Fàcil: des que vaig néixer fins que em vaig casar, excepte vacances i estudis a Anglaterra i Alemanya.
Vas ser a Anglaterra durant la crisi de les vaques boges? Sí, però no prou temps. Cap problema. "Però és que a Espanya heu importat carn d'Anglaterra!" Aquest era el motiu pel qual em van rebutjar com a donant. No hi va haver manera de fer-los entendre que menjava vedella del Berguedà :-)
Em va fer molta ràbia, però el John em va consolar: "Si alguna vegada a mi em cal sang, que em posin la teva". Perfecte! Vaig anar a fer-me fer el DNI de Califòrnia, i en omplir la sol·licitud, vaig marcar la casella "Sí, vull ser donant d'òrgans". En aquest cas, al DNI hi posen un punt vermell o rosa i si per desgràcia passa res greu, no cal demanar consentiment a la família. Quan vaig rebre el DNI, no hi havia punt. Segona enrabiada. Ara serà el John qui ho hauria de comunicar.
Després de tot això, veig a les notícies que es demana una pena greu de presó per a un senyor mexicà que ni tan sols parla anglès i que treballava en un escorxador. Quan una vaca queia o tremolava, la feia escorxar igual i se la menjaven igual! I si estava malalta, ell pensava "Total, pobre animal igual el matarem". És a dir, que la meva petició per ser donant d'òrgans passa desapercebuda, no puc donar sang perquè vinc d'un país on es va importar carn d'Anglaterra, però no hi fa res que aquí s'escorxin vaques que podrien estar perfectament malaltes.
Enteneu el meu desconcert? Potser sóc exagerada, però em fa una ràbia!!!! Així que des d'aquí us animo: doneu sang! Feu-los veure que és un acte voluntari i generós. Jo penso donar-ne quan vingui a veure-us. A més, aquí, per animar la gent a ser donant els posen una pancarta dient: "Be a hero" (suggereixo canviar-ho a Be an American hero).
Sigueu herois, si us ha de pujar la moral. Però sigueu altruistes. Penseu que comencen les vacances, i feu el que jo no puc fer aquí. Gràcies