divendres, 30 d’octubre del 2009

Una mica de tot

Ja no fa vent. Vam tenir vents de 60 km/h amb ratxes sotingudes de 100 km/h. No és d'estranyar que encara tinguem tants branquillons i fulles al jardí, i que tants arbres es partissin en dos. Per sort, demà al vespre no farà vent, que als nens els toca sortir a recollir caramels.

Em toca celebrar Halloween, perquè castanyada no en podré fer. Us podeu creure que en el temps que porto aquí encara no he vist castanyes? O vaig molt despistada o tot és mooooolt diferent. Les temperatures també: la temperatura màxima més baixa dels propers dies serà de 24 graus. I estem parlant del mes de novembre! Tinc unes ganes d'abrigar-me...

Una de les notícies d'avui que em fa adonar de la mentalitat tant diferent dels Estats Units és que a partir del 2010 es permetrà als malalts de SIDA viatjar als Estats Units. Sí, el país de les llibertats i les oportunitats, el que sovint diu que té l'autoritat moral de fer les coses, no permetia als malalts de SIDA entrar al país. La regulació és de l'any 1987, i la justificació és que no es coneixien prou dades sobre la malaltia i la por va ser la causant d'aquesta decisió.

Però resulta que el 1993 el Congrés dels Estats Units aprovar una norma segons la qual ser portador del virus HIV era l'única condició mèdica que s'incloïa explícitament a les lleis d'immigració i que impedia entrar al país. George W. Bush (el fill), que no és pas sant de la meva devoció, va rebutjar aquesta mesura, i per això li he de donar crèdit, que se'l mereix.

El que em fa ràbia és que aquí no semblen adonar-se de tot aquest munt d'incoherències. Ni igualtat per a tothom, ni llibertat per a tothom, ni res. Fins que no comencin a pensar per si mateixos o algú els tracti de la manera que ells tracten els altres, no canviarà res. És una generalització molt bèstia, ja ho sé, però m'he adonat que moltes persones prenen com a model alguna figura pública (sortir a la tele o a la ràdio és suficient) i decideixen pensar com aquesta persona. Pensar no deu ser el verb correcte, perquè el que fan és copiar: les mateixes expressions, les mateixes opinions, sense ni tan sols plantejar-se que en línies generals es pot estar d'acord amb algú, però no en tot.

Em temo que a tots ens cal reflexionar més sobre certes situacions. De tota manera, si les notícies són que es posa fi a discriminacions estúpides, benvingudes. Ara només cal que onze països més segueixin l'exemple dels Estats Units.