dijous, 9 d’octubre del 2008

BURROcràcia

Sí, ja sabem tots que la burocràcia és un mal de cap per a tothom, però hi ha coses i coses. I aquí, com tot, em sembla un pèl excessiva. Estem en procés de caçar una casa, i creieu-me que és més difícil que el París-Dakar. Sembla que no s'acabin mai els obstacles ni els papers a signar.
El que em sembla exagerat és que l'últim cop que vaig anar a signar un paper davant de notari en relació a la casa, fins i tot em van prendre les empremtes dacti·lars. Una altra vegada! Estic temptada de comprar-me el meu propi tinter, perquè he perdut el compte de les vegades que m'han fotocopiat.
Em direu, amb tota la raó del món, que el procés de comprar una casa és llarg, que sí, que s'han de signar molts papers i s'ha de tenir paciència. Però aviam: fa més de dos mesos que vam fer l'oferta, i encara estem signant i esperant.
I no només això: ahir ens van trucar de la companyia que s'ha compromès a fer-nos el préstec. Ens deien que havien oblidat de comentar-nos un petit detall: per poder-ho tenir tot a punt, hem de fer un mini-curset via internet i aprovar-lo!!!!
No és gran cosa, són preguntes força bàsiques, però algú ha passat un test per internet abans de comprar-se una casa? Suggereixo que sigui al revés: que siguin els buRRòcrates els que hagin de passar un test d'eficàcia i una anàlisi genètica per demostrar que són d'aquest món.