diumenge, 24 d’agost del 2008

Ai, ai... Abertis m'ha seguit aquí

Sí, sí, la nostra estimada Abertis: autopistes, peatges... Aquí als Estats Units hi ha molt poques vies de pagament, fins al punt que jo encara no n'he fet servir cap. Però resulta que a l'altra punta del país, a Philadelphia, la ciutat necessita diners.
Han pensat que seria una bona idea cobrar peatge en una via que utilitzen cada dia més de 35.000 persones. Abertis no va sola: també hi col·labora Criteria, que pel que tinc entès té alguna relació amb La Caixa. No són tontos, no.
Han creat un lobby per exposar el seu punt de vista i convèncer la gent que és bo tenir aquest sistema de pagament durant 75 anys i amb un augment del 2,5% (o més si puja la inflació). Com podeu imaginar, els ciutadans hi estan totalment en contra. Hi va haver una primera votació i el resultat va ser un NO gairebé absolut.
Suposo que és com tot: s'acosten eleccions, i molts projectes estan al limbo, esperant veure qui serà president i què serà el millor per a ells. Amb aquesta autopista passarà el mateix. No s'ha decidit res i encara passaran setmanes fins que es prengui una decisió definitiva.
Espero que Abertis no li agafi el gust a això de posar peatges als Estats Units. Com que no sóc ciutadana dels Estats Units ningú no m'escoltarà, però em penso que tenim molta més experiència en aquest sentit, i no els agradaria sentir el que diem.