divendres, 11 de desembre del 2009

Anar al metge

Fins i tot això és diferent. Als Estats Units tenim assegurança privada i anar al metge de capçalera implica un copagament de 15 dòlars. Paguem Seguretat Social però no la podem fer servir perquè som rics. La definició de ric del govern és d'un altre planeta, la hipoteca ens ofega igual que a la gran majoria, però segons els barems que hi ha, és el que toca.

Quan arribem a la consulta del metge, la sala d'espera és relativament petita, l'espera és curta (el màxim que he esperat són 15 minuts) i mentrestant es pot llegir o parlar en veu baixa, res de guirigall.

Anar al CAP ha estat una aventura ben diferent. Demanar hora és una odissea, la sala d'espera és plena a vessar i l'atmosfera era més de cafeteria i hora del pati d'una escola que de centre mèdic. No he entès mai perquè s'ha de cridar a l'ambulatori quan estàs envoltat de persones que no es troben bé i agraeixen el silenci i la tranquil·litat. Això, o és que sóc massa delicada :)

He de reconèixer que en un poble petit s'actua de manera diferent que a una ciutat, coneixes gairebé tothom i és inevitable conversar amb la gent, però trobo a faltar certa delicadesa si tens grip o mal de cap i has de suportar l'escàndol.

A més, l'espera es pot fer interminable: avui m'ha tocat esperar més d'una hora, però he sortit amb receptes a la mà. I això de les receptes és una de les diferències. Als Estats Units, el metge envia la sol·licitud per ordinador a la farmàcia que un escull i llavors es va a la farmàcia on et donen els medicaments.

Farmàcia no vol dir el mateix que coneixem. Sí que hi ha farmacèutics i auxiliars, però se'm fa estrany haver d'entrar a un supermercat i anar a un taulell concret on em donaran les medicines. Les aspirines i similars s'agafen directament dels prestatges dels passadissos.

Així que ja ho veieu, una altra vivència. I per cert, no tinc grip nova, però he hagut d'anar al metge perquè des que vaig arribar m'he estat ofegant i a les nits he començat a xiular, m'havia de fer mirar l'asma.

L'aventura de la grip nova ja us l'explicaré dimecres, que em toca vacunar-me.