diumenge, 26 d’abril del 2009

Grip porcina

Sembla que ha saltat l'alarma, oi? La majoria dels casos confirmats de grip porcina s'han detectat a Ciutat de Mèxic, però també als estats de Nova York, Texas, Califòrnia, a Nova Zelanda i a Espanya. Totes les víctimes mortals són de Mèxic, i pel que jo sé, totes les altres persones infectades han estat a Mèxic abans de mostrar símptomes.

Estic espantada? Doncs no. Sí que segueixo les notícies, però penso que a part de prevenir, poca cosa podem fer. A Ciutat de Mèxic han tancat els museus, escoles i universitats, i es reparteixen mascaretes pel carrer. Hi ha una sèrie de recomanacions, tant per als locals com per als que visiten Mèxic: no fer petons ni donar la mà, no compartir aliments i evitar les aglomeracions de gent i el metro.

Si tenim en compte que no hi ha una vacuna, què més podem fer? Per això us dic que m'ho prenc amb molta calma. Els CDC, els centres per al control d'enfermetats, ja treballen en l'anàlisi dels casos i en buscar un origen i una vacuna, però molt em temo que haurem d'esperar.

Hi ha la possibilitat que es converteixi en una pandèmia perquè no passa d'animal a humà sinó d'una persona a una altra i per tant el contagi és més ràpid. Digueu-me fatalista, però és que em recordo de la grip del 1918 i de moment aquesta em sembla més controlable. Ja us anirem informant.