diumenge, 10 de febrer del 2008

Un altre català universal a Califòrnia
































Doncs sí, resulta que en Pau no és l'únic català universal per aquí (per cert, al final del tercer quart contra els Miami Heat guanyen de 9 punts).

Però ja veieu que li falta la barba :-) El recordeu? Sí! És l'Ulisses! A principis de gener vam passar 3 dies a San Diego i vam anar al Sea World. A part de donar de menjar als dofins i poder tocar les mantes (peix, no de llana, eh?), vam anar a tots els espectacles que vam poder. Jo no sabia si l'Ulisses actuaria, perquè no n'havia sentit res en molts anys.

Comença l'espectacle, apareix una orca enorme, salta al mig de la piscina i tothom comença a cridar: "Shamu! Shamu!". I jo sola, cridant: "Que no, que no, que és l'Ulisses! És l'aleta dorsal de l'Ulisses!". La mateixa escena es va repetir quan una de les orques va començar a esquitxar amb la cua. Vaig arribar a la conclusió que moltes persones pensen que Shamu vol dir orca. No! És una de les orques, però s'ha convertit en el símbol de Sea World. Molta gent de San Diego fins i tot la porta a la matrícula del cotxe.

Com que tothom es pensava que estava mig tocada de l'ala (el meu marit em deia que no podia recordar la forma de l'aleta d'una orca i que segurament s'havia mort), vaig decidir esperar que s'acabés l'espectacle i vaig anar a parlar amb els cuidadors. Directament els vaig demanar si l'orca amb l'aleta torçada era l'Ulisses i... sí! Era justament l'orca que jo havia reconegut.

Està bé de salut, és l'orca més gran i pesada que tenen al Sea World, però ja és una mica vellet. A més, té un sentit de l'humor que no acaben d'entendre. De tant en tant, quan veu una gavina, salta per caçar-la i més d'una vegada ho ha fet durant els espectacles :-) I ho ha aconseguit, li devia venir de gust alguna cosa que no fos peix congelat ;-)

Així que sí, us envio les fotos més recents de l'Ulisses. I quan hi torni, aviam si puc fer-ne unes quantes més. Vaig aprofitar per parlar-li en català, que segurament també devia estar enyorat.

I com que avui és 10 de febrer, segurament em permetreu que dediqui aquestes fotografies en especial. Avui és l'aniversari de la Nati, i tot i que fa mooooooolt que no la veig, encara em recordo d'ella i del seu aniversari. PER MOLTS ANYS!